God marketing kan sælge hvad som helst…
Der er en talemåde indenfor forretningsverdenen, der hedder noget i retning af, at “god marketing kan sælge hvad som helst” i betydningen, at uanset hvor dårligt et produkt er, så kan det sælges, hvis bare markedsføringen er god nok. Dette så jeg desværre et eksempel på i dag i forbindelse med annoncering for en bærbar PC.
I et nyhedsbrev fra en større elektronikkæde var der bl.a. fremhævet en bærbar computer. Billedet af den bærbare PC var ledsaget af følgende tekst (hvor jeg har fjernet produktnavnet):
XXX er en alsidig bærbar computer af høj kvalitet og i lækkert design. Du får masser af lagringsplads samt en kraftig processor og grafikydelse til en travl hverdag.
Det lyder jo rigtigt tillokkende og inden jeg kommenterer dette yderligere, vil jeg lige understrege, at der som sådan ikke er noget galt med den tilbudte computer, men teksten er temmelig vildledende – men sådan er marketing jo nogen gange…
Teksten nævner bl.a. “en kraftig processor”. Processoren – som er ansvarlig for den generelle hastighed på PC’en – i denne PC er dog kun ca. halvt så hurtig* som den langsomste processor i en PC, jeg ville sælge til en kunde med helt almindelige behov som hjemmebruger. At købe den her omtalte PC og tro, at man får “en kraftig processor” kan kun blive en skuffende oplevelse, hvilket jeg ikke ønsker for kunder, der vælger at købe en PC hos AGR Consult.
Hvis du vælger at købe en computer hos AGR Consult, så sørger vi for at matche dine behov med computerens formåen, så du bliver glad for dit køb i lang tid og ikke bare indtil, du får tændt for maskinen.
Se mere om at købe en computer med AGR Consult:
- For private: http://agr-consult.com/losninger-til-private/kob-pc
- For erhverv: http://agr-consult.com/losninger-til-erhverv/kob-pc-2
* Ifølge cpubenchmark.net