Når journalister leger eksperter

Indenfor mine ekspertiser oplever jeg relativt ofte, at journalisters videregivelse af information er mangelfuld eller direkte forkert. Det irriterer mig grænseløst, da det viser, at vi lever i en verden, hvor kvantitet er vigtigere end kvalitet, samt hvor overskrifter tæller mere end indhold (clickbait) – og forbrugerne er ofrene.

Den danske bilbranche har det vist ganske godt

Jeg skriver dette delvist sure opstød ud fra mine erfaringer med at skulle anskaffe mig en ny bil de seneste par måneder. Grunden til at det har taget nogle måneder, har dog ikke meget med sagen at gøre, og dette handler primært om mine oplevelser med bilsælgere, der ikke

Ved du, hvad du køber?

Flere og flere elektroniske forbrugsvarer er forbundet til internettet. Dette kan have mange nyttige formål, f.eks. at man kan fjernstyre “dimsen” fra en smartphone. “Dimsen” kan også sende data tilbage til producenten – som det er beskrevet (på engelsk) i denne Gizmodo artikel (klik) – og den kan selv

Har dit firma en professionel e-mail adresse?

Flere og flere nye og eksisterende kunder kontakter virksomheder via e-mail. Mange små virksomheder er startet med at bruge en privat e-mail adresse i virksomheden, og for en del virksomheders vedkommende er denne praksis fortsat, da man måske har syntes, at det har været for besværligt at skifte til