“Komputer for alle” gør det igen og igen…

Computermagasinet for “den almindelige dansker” er langt fra på min favoritlæsningsliste. Som professionel i IT-branchen har jeg dog abonneret på magasinet, men det er slut nu. Jeg har tidligere skrevet om – for mig – graverende fejl i “Komputer for alle” (se tidligere indlæg i bloggen her og her).

Der er forskel…

Dette indlæg handler i makroperspektiv om, at der er forskel på tilsyneladende sammenlignelige produkter – i mikroperspektiv handler det om robotplæneklippere… Baggrunden for dette indlæg er min oplevelse med to nogenlunde sammenlignelige robotplæneklippere. Den ene – en Robomow MC400 – indkøbt i 2016 som den ene af to identiske

Tro ikke på alt, hvad du læser

Siden opfindelsen af det trykte medie har det været god skik at udføre kildekritik, dvs. vurdere det man læser og hvorfor det er skrevet, så man kan fordøje informationen ud fra den rette baggrund. I disse tider med masser af fake news og meget udbredt adgang til skreven information

Problemer med Stofa mail?

Dette indlæg er mere teknisk end mine tidligere indlæg. Indlægget handler om et problem med Stofa mail, som jeg er stødt på hos et antal kunder i mit virke som IT-konsulent i AGR Consult. Stofa har indtil videre afvist enhver antydning af, at problemet er i deres netværk. Stofa

Tilskud til IT-support i private hjem

Det har i en del år undret mig, at man fra statens side giver tilskud til diverse opgaver i hjemmet (f.eks. rengøring og energiforbedringer i form af skattefradrag), men at der ikke tænkes på et lignende tilskud til IT-support i hjemmet. Med den stigende digitalisering i Danmark – det

Når journalister leger eksperter

Indenfor mine ekspertiser oplever jeg relativt ofte, at journalisters videregivelse af information er mangelfuld eller direkte forkert. Det irriterer mig grænseløst, da det viser, at vi lever i en verden, hvor kvantitet er vigtigere end kvalitet, samt hvor overskrifter tæller mere end indhold (clickbait) – og forbrugerne er ofrene.

Den danske bilbranche har det vist ganske godt

Jeg skriver dette delvist sure opstød ud fra mine erfaringer med at skulle anskaffe mig en ny bil de seneste par måneder. Grunden til at det har taget nogle måneder, har dog ikke meget med sagen at gøre, og dette handler primært om mine oplevelser med bilsælgere, der ikke