Hold din hjemmeside opdateret – og få hjælp, hvis du har behov for det
Som jeg skriver på AGR Consults hjemmeside, så er en virksomheds hjemmeside som et visitkort på nettet. Hvis hjemmesiden ser kedelig og uprofessionel ud, så er der alt andet lige større risiko for, at en potentiel kunde søger videre efter det, han eller hun leder efter.
Mange mindre virksomheders hjemmesider starter ud som et ambitiøst projekt og de kommer ofte godt i mål med at få lavet en pæn hjemmeside, der præsenterer virksomheden på en overskuelig og indbydende måde. Men mange hjemmesider får desværre lov at blive stående uberørt, ofte i flere år, hvilket resulterer i synligt forældet indhold og den besøgende får nemt et uprofessionelt indtryk af virksomheden. Så det, der var godt engang, bliver ikke ved med at være godt – en hjemmeside skal vedligeholdes.
Jeg er stødt på hjemmesider, hvor det nyeste indhold under “Seneste nyt” var fire år gammelt. Jeg har også set hjemmesider, der tillod bruger-kommentarer á la en blog, hvor der var efterladt kommentarer fra brugere, der tydeligvis ikke var interesserede i virksomheden, men som derimod efterlod spam-information, dvs. reklamer for deres egne ting, og ejeren af hjemmesiden havde ikke slettet disse spam-kommentarer.
Dette sidste eksempel herover illustrerer i øvrigt, at man skal tænke sin hjemmeside igennem før man går i gang – vil man f.eks. have, at enhver kan efterlade en kommentar på siden, som er synlig for alle brugere? Hvis man vælger at tillade dette, skal man også sørge for en vis grad af moderation af disse kommentarer,
Hvis du som ejer af en mindre virksomhed føler, at din tid er bedre brugt på din virksomheds kerneområde end udvikling og vedligehold af din hjemmeside, så kontakt mig hos AGR Consult og lad os snakke om, hvordan vi begge kan gøre det, vi er gode til, for at din virksomhed kan få de bedste muligheder for succes.