Bruger dine kunder ikke internettet til at finde dig? Tænk igen…
Jeg har hørt en del mindre lokale virksomheder, f.eks. håndværkere, der mener, at de ikke behøver en hjemmeside på internettet, for deres kunder er lokale og finder dem på anden vis, f.eks. i lokalavisen eller lokaltelefonbogen.
Selvom dette måske har været rigtigt for nogle år siden, så går udviklingen mere og mere i retning af, at folk finder det, de skal bruge på nettet. Og her snakker vi ikke kun om indkøb i netbutikker men også om lokale virksomheder, som man kontakter for at få udført et stykke arbejde.
Grafen herunder illustrerer dette meget godt. Grafen viser antal søgninger på Google efter en type håndværker, der var meget brug for op til og efter stormen i Danmark den 28. oktober i år.
Det ses tydeligt, at antallet af søgninger (den blå kurve) efter ydelser, som denne håndværker leverer, er højt lige op til stormen og straks efter stormen, hvorefter antallet normaliseres en uges tid efter stormen.
Så hvis du tror, at du ikke behøver en hjemmeside, fordi dine kunder nok skal finde dig, så er det nok tid til at tænke den taktik om, da flere og flere mennesker efterhånden finder det, de skal bruge via internettet – også håndværkere og lignende lokale virksomheder.
Kontakt mig hos AGR Consult, hvis du vil have en uforpligtende snak om, hvordan din virksomhed kan profilere sig via en hjemmeside. Du kan også læse lidt mere om hjemmesider til virksomheder hos AGR Consult.